De Maserati MC20 Cielo is gearriveerd, met een uniek dak.
Maserati is een liefhebbersmerk, maar niet alle modellen zijn even aansprekend voor petrolheads. Maserati’s meest recent model is een cross-over en het volgende model wordt een volledig elektrische auto. Dat zijn niet direct auto’s waar je wild enthousiast van wordt als traditionele Maserati-liefhebber. Gelukkig is er de MC20, die bewijst dat Maserati nog steeds een merk is waar je enthousiast van kunt worden.
Het is voor het eerst sinds de MC12 dat Maserati weer met een echte supercar komt. De Italianen bestempelen de MC20 ook expliciet als opvolger van de MC12. Toch was dat een hele andere auto: veel groter, veel exclusiever én voorzien van een V12.
Nog een verschil: de MC12 was een targa. In deze Maserati kon je lekker van de zon en de frisse lucht genieten. Dat kan nu echter ook met de MC20. Maserati presenteert vandaag de beloofde cabrio-versie van de MC20. En als we de foto’s zo bekijken zijn ze helemaal in de wolken.

Waar open Ferrari’s en Lambo’s respectievelijk als Spider en Spyder door het leven gaan, heeft Maserati wat anders bedacht. Zoals ze eerder al verklapten krijgt de open MC20 de naam ‘Cielo’ mee, wat Italiaans is voor ‘lucht’.
Aangezien de Maserati MC20 een middenmotor heeft is een volwaardige cabrio geen optie. De Maserati MC20 Cielo is dus meer een soort targa. Net als de MC12 dus. Bij de MC12 moest je het dak alleen met de hand verwijderen en thuis achterlaten als je een ritje ging maken. Niet heel praktisch dus, zeker niet in onze contreien.

Bij de Maserati MC20 Cielo is dit gelukkig een stuk beter geregeld. De Cielo heeft een hardtop die in een luttele 12 seconden wegklapt. Nu heeft de concurrentie ook dergelijke dakconstructies, maar het bijzondere is: het cabriodak van de MC20 Cielo is van glas.
Lees verder bij de bron: https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-dit-is-de-maserati-mc20-cielo-3350837?utm_campaign=twitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter