Fiat Chrysler Automobiles, het moederconcern waar onder andere Maserati aan toebehoort, heeft zijn halfjaarlijkse cijfers gepresenteerd. In een voor investeerders bestemde presentatie geeft het Italiaanse merk enig inzicht in de toekomst.
Toekomstplannen van Fiat Chrysler Automobiles zijn meer dan eens aan verandering onderhevig. In 2014 presenteerde Maserati zijn toekomstplannen voor de komende vijf jaar, een pakket op papier leuke ideeën waarin onder andere werd gesproken over de komst van de productieversie van de Alfierie Concept. Deze zou in 2016 in dichte vorm op de markt moeten komen, een jaar erop gevolgd door een opengewerkte variant. Daarnaast zou Maserati in 2018 een opvolger voor de GranTurismo en GranCabrio aan zijn line-up wielen toevoegen. Inmiddels is het 2019 en hebben we van beide ideeën niets meer vernomen. Dat is geen verrassing. In de toekomstplannen die Maserati in 2018 presenteerde, werd namelijk niet meer gesproken over een opvolger voor de GranTurismo en GranCabrio. Wel zouden de open en dichte Alfieri’s nog op de rol staan. Die moesten volgens de vorig jaar vrijgegeven plannen ‘voor 2020’ op de markt komen.
Of Maserati zich dit keer wel nauwgezet aan de plannen houdt, valt te betwijfelen.

Lees verder bij de bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/maserati-bevestigt-nieuwe-gran-turismo-en-tweede-sportmodel/?utm_source=nu.nl&utm_medium=nieuwsartikel&utm_campaign=nuauto